ویژگی های مناسب ایمپلنت دندان

ویژگی های لازم برای کاشت ایمپلنت دندان

ویژگی های لازم برای کاشت ایمپلنت دندان

یکی از روش های نوین و تخصی برای کاشت دندان طبیعی در افرادی که دندان های خود را از دست داده اند،درمان با ایمپلنت دندان است به عبارتی دیگر اگر دندان شما شکسته و یا از بین رفته باشد و افرادی که به دلیل کمبود کلسیم دندان های نامیزان و زیبایی ندارند بایستی از ایمپلنت دندان استفاده کنند و قبل از هر چیز متخصص ایمپلنت دندان در تهران  را یافته و طبق درمان او پیش روند.

ایمپلنت دندان در تهران

قطعا شما نیز نمی توانید به راحتی لبخند بزنید یا از حالت دندان های خود خجالت میکشید یا اینکه بین دندان هایتان فاصله زیادی است از همین رو تاج ها، بریج ها و پروتزهای سنتی می توانند به طور موثر جایگزین دندان های از دست رفته شوند.

با این حال، ایمپلنت های دندانی به سرعت به محبوب ترین راه حل ترمیمی تبدیل می شوند. در حالی که یک دندانپزشک یا متخصص دندان برای قضاوت در مورد بیمارانی که می توانند از ایمپلنت های دندانی بهره مند شوند، بهترین صلاحیت را دارد، در اینجا 5 ویژگی مهمی که تقریباً همه نامزدهای ایمپلنت خوب باید داشته باشند، آورده شده است.

 

  • داشتن لثه های سالم

علاوه بر استخوان فک قوی، سلامت لثه نیز در مورد ایمپلنت دندان بسیار مهم است. لثه‌های سالم به خوبی در اطراف دندان‌ها قرار می‌گیرند تا به ثبات آن‌ها و محافظت از ریشه‌های دندان کمک کنند. به طور مشابه، لثه ها نیز باید به طور ایمن در اطراف ایمپلنت دندان قرار بگیرند. با این حال، اگر بیماری پریودنتال دارید، لثه‌های شما ممکن است عقب‌نشینی کرده و با ایمپلنت ترکیب نشوند.

علاوه بر این، باکتری هایی که باعث بیماری لثه می شوند نیز می توانند باعث عفونت ایمپلنت دندان شوند. عفونت ایمپلنتیت درمان نشده می تواند باعث تحلیل استخوان شود که ممکن است منجر به شکست ایمپلنت شود.

 

  • عمق و استحکام کافی استخوان فک

ایمپلنت های دندانی با ترکیب شدن با استخوان فک، حداکثر ثبات و قدرت جویدن را فراهم می کنند. با این حال، زمانی که دندان ها از بین می روند، استخوان فک ممکن است به آرامی در طول زمان به دلیل عدم تحریک ریشه دندان خراب شود. یک استخوان فک ضعیف یا نازک معمولا نمی تواند ایمپلنت دندان را حفظ کند.

اگر استحکام استخوان فک کافی ندارید، متخصص ایمپلنت دندان ممکن است یک روش اولیه پیوند استخوان را توصیه کند. پیوند استخوان رشد استخوان جدید را برای تقویت ناحیه فک که در آن ایمپلنت قرار می‌گیرد، تشویق می‌کند.

 

  • نداشتن بیماری مزمن

بیماری های مزمن می توانند خطر شکست ایمپلنت را افزایش دهند. به عنوان مثال، دیابت به بیماری لثه کمک می کند، که می تواند خطر ابتلا به پری ایمپلنتیت را افزایش دهد. در همین حال، بیماری قلبی و آپنه خواب می تواند با بیهوشی مورد استفاده در جراحی کاشت ایمپلنت تداخل ایجاد کند. حتی دندان قروچه معمولی در شب می تواند در روند بهبود ایمپلنت اختلال ایجاد کند.

بسیار مهم است که سوابق پزشکی خود را با دندانپزشک خود در میان بگذارید، اگر قصد کاشت ایمپلنت دندان دارید.

 

  • عدم مصرف سیگار و دخانیات

سیگار کشیدن خطر ابتلا به بیماری لثه را افزایش می دهد و با کاهش جریان خون در روند بهبودی اختلال ایجاد می کند. اثرات منفی سیگار کشیدن می تواند به طور قابل توجهی خطر شکست ایمپلنت دندان را افزایش دهد.

آیا شما یک سیگاری معمولی هستید که به درمان ایمپلنت فکر می کنید؟

اگر می خواهید با موفقیت لبخند خود را با ایمپلنت دندان ترمیم کنید، اکنون زمان مناسبی است تا در نهایت عادت دخانیات را ترک کنید!

 

  • رعایت بهداشت دهان و دندان ها

در نهایت، کاندیدهای خوب برای کاشت ایمپلنت دندان باید متعهد به رعایت بهداشت دهان و دندان عالی در خانه باشند. همان عاداتی که از دندان‌های طبیعی محافظت می‌کنند نیز می‌توانند به ماندگاری ایمپلنت‌ های دندانی شما تا حد امکان کمک کنند. مسواک زدن دو بار در روز، نخ دندان کشیدن روزانه و مراجعه به دندانپزشک هر شش ماه یکبار برای موفقیت طولانی مدت درمان ایمپلنت بسیار مهم است.

اکنون که کمی بیشتر در مورد این که چه ویژگی هایی در یک فرد مناسب برای کاشت ایمپلنت دندان ضروری است، در صورت آمادگی برای مشاوره اولیه با کلینیک ایمپلنت دندان دکتر والا تماس گرفته و بعد از تعیین وقت و معاینه توسط متخصص دندان با خیالی آسوده دندان های خود را زیباتر کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *