متخصص ایمپلنت دندان

متخصص ایمپلنت دندان

متخصص ایمپلنت دندان

با گذشت سن،آسیب به دندان یا تصادف برخی از افراد دندان های خود را از دست می دهند البته برخی دیگر از افراد بعد از خراب شدن یا کشیدن دندان در سنین بالا چاره ای جز انجام ایمپلنت دندان ندارند. کاشت ایمپلنت دندان برای جایگزینی دندان اصلی یا زیبایی دهان و دندان انجام میشود اما برای انجام آن بایستی سن فرد را نیز در نظر بگیرید زیرا در سنین بالا کمی سخت تر انجام میشود و موفقیت آمیز بودن کاشت ایمپلنت دندان با سن فرد رابطه بالعکس دارد یعنی هر چقدر سن شما پایینتر باشد کاشت ایمپلنت موفق تر است.

فرایند ایمپلنت دندان در استخوان فک، یک عمل جراحی تحصصی است که تنها تعداد کمی از پزشکان توانایی علمی و دانش این کار را به طور کامل دارند از جمله جراحان فک و صورت و متخصص ایمپلنت دندان .

ناگفته نماند که در جراحی ایمپلنت خطرات و عوارضی هم وجود دارد که متخصص فک و صورت باید متوجه این موضوع باشد. پشتیبانی استخوان فک از اباتمنت یا پایه فلزی اهمیت دارد. در صورتی که استخوان فک بیمار ضعیف باشد، توان تحمل فشار وارده از سوی دندان ایمپلنت را ندارد. به همین دلیل کاشت ایمپلنت دندان با شکست مواجه می‌شود و استخوان فک آسیب می‌بیند از همین رو انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت دندان اهمیت دارد.

 

تفاوت متخصص ایمپلنت دندان و دندانپزشک

متخصص ایمپلنت پزشکی است که علاوه بر دوره های عمومی دندان پزشکی، سال های معینی را در زمینه ی گرفتن تخصص جراحی فک و کاشت دندان، گذرانده است. البته که تمام پزشکانی که دوره های دندان پزشکی عمومی را سپری کرده اند هم می توانند کار ایمپلنت و ترمیم دندان را انجام دهند. اما اگر فک شما دچار مشکلات جدی باشد، معمولا خود این دندان پزشک های عمومی نیز شما را به یک متخصص ایمپلنت و جراح فک معرفی می نمایند.

جراحان فک و دهان باید تقریبا چهار سال آموزش های مورد نیاز را در ارتباط با جراحی بیهوشی و نحوه کاشت ایمپلنت دیده باشند. متخصص ایمپلنت و پروستودنتیست ها نیز باید در یک برنامه آموزشی جراحی بعد از فارغ التحصیل شدن به طول مدت سه سال شرکت کنند. در نتیجه تنها در صورتی که متخصصین بالا از گواهینامه مربوط به گذراندن این برنامه های آموزشی برخوردار باشند می توانید به آن ها برای کاشت ایمپلنت‌های دندان اعتماد کنید.

کاشت ایمپلنت دندان

 

انتخاب متخصص ایمپلنت

همان طور که بیان شد نمی توانید برای کاشت ایمپلنت دندان به هر دندانپزشکی مراجعه کنید. اگر که یک یا چند دندان شما افتاده باشد و احتیاج به کاشت ایمپلنت داشته باشید؛ مراجعه به متخصص ایمپلنت دندان بسیار مهم می باشد.

قطعا ایمپلنتولوژیست و جراح دهان و دندان که دوره‌های آموزشی سطح بالاتری برای کاشت ایمپلنت دیده اند؛ تجربه و تبحر بالاتری را نسبت به دندانپزشک های عمومی دارند و بنابراین امکان ایجاد خطر یا عوارض جانبی یا شکست ایمپلنت دندان بعد از کاشت به وسیله آنها بسیار کمتر خواهد بود.

 

ویژگی های بهترین متخصص ایمپلنت

وجه تمایز یک متخصص ایمپلنت با یک دندانپزشک معمولی، دوره ای است که برای گذراندن تخصص طی می شود. اما حقیقتا نمی توانیم اظهار کنیم که هر فردی که دوره های اخذ تخصص در دانشگاه های مختلف را گذرانده و تخصص خود را گرفته، یک متخصص ایمپلنت خوب است. برای اینکه شما مطمئن شوید که به سراغ متخصص حرفه ای و کاربلدی رفته اید، بهتر است ابتدا درباره ی عملکرد متخصص تحقیق کنید و نظرات مختلف مراجعین او را با توجه به نتایج درمان هایی که انجام داده، پرسیده و بسنجید. در واقع تحقیق درباره ی سابقه ی متخصص و یا هر پزشکی، به نوعی به بیمار آرامش خاطر می دهد تا با خیالی آسوده تر برای درمان اقدام کند.

مورد بعدی که می تواند یکی از خصوصیات و در واقع الزامات یک متخصص ایمپلنت خوب باشد، استفاده از دستگاه ها و تجهیزات دندانپزشکی پیشرفته و بروز است. علم دندان پزشکی روز به روز در حال پیشرفت است. پزشکی می تواند خودش را همیشه در اوج نگه دارد و موفقیت آمیز عمل کند که دانش خود را نیز مطابق با دانش روز دنیا، به روز نگه دارد.

استفاده از دستگاه های قدیمی و از کار افتاده، تحت هیچ شرایطی نمی تواند نشانه ی خوبی برای عملکرد یک دکتر و اهمیت دادن او به کارش باشد. به عنوان مثال در زمینه ی ایمپلنت، ایمپلنت های دیجیتال یکی از بروز ترین و دقیق ترین روش های ایمپلنت دندان در کل دنیا هستند.

 

میزان تجربه یک متخصص ایمپلنت

تجارب در هر زمینه‌ای می‌تواند از فاکتورهای موفقیت باشد. قطعاً تجربه بالا می‌تواند اطمینان بخش باشد و به بیماران حس امنیت بدهد. همانطور که افراد از انجام جراحی مغز توسط یک پزشک عمومی احساس راحتی نمی‌کنند، قاعدتاً افرادی که تمایل به جراحی ایمپلنت دارند از انجام آن توسط یک دندانپزشک بی تجربه و یا غیر متخصص نیز هراس خواهند داشت.

در حالی که آموزش تخصصی در خصوص کاشت ایمپلنت کاملاً ضروری است، به سادگی، هیچ جایگزینی برای تجربه عملی در این خصوص وجود ندارد. بنابراین، علاوه بر داشتن دانش کافی و آموزش مناسب در مورد ایمپلنتولوژی، برای یک متخصص دندانپزشکی بسیار مهم است که حداقل سه تا پنج سال تجربه در کاشت دندان داشته باشد.

یک متخصص ایمپلنت دندان در تهران باتجربه صدها مورد را در طول دوران حرفه‌ای خود به انجام رسانده و این مساله می‌تواند به مراجعان و بیماران اطمینان و آرامش بدهد. داشتن سال‌ها تجربه به عنوان متخصص ایمپلنت، دندانپزشک را قادر می‌سازد تا در رسیدگی به انواع درمان‌ها و موارد بیمار ماهر باشد و در عین حال اطمینان حاصل کند که این روش تا حد امکان روان و بدون استرس برای بیمار پیش می‌رود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *